19 Aralık 2011 Pazartesi

Sümela'nın Şifresi: Temel (2011)


Imdb Sayfası
Imdb Puanı: 5.6  

Biraz gülmek, için eğlencelik bir film seçtik. Fıkraların değişmez kahramanı bir filmde nasıl vücut bulur merak ettik.

Filmin konusu; henüz bir işte dikiş tutturamamış imamın oğlu Temel, Trabzon'un zengin ailelerinden birinin kızı olan Zuhal'e çocukluğundan beri aşıktır. Fakat Temel fakir ve işsiz, Zuhal ise oldukça varlık sahibidir. Temel ise bu farkı kapatmak için Sümela Manastır'ında define arayacaktır.

Açıkçası gülmek için pek iyi bir seçim olduğunu düşünmüyorum. Özellikle ilk yarısında oldukça fazla kötü konuşma içeriyordu. Bunu sokak ağzı yada günlük konuşma diliyle de izah etmek mümkün değil. Çünkü filmde küfür olayı oldukça abartılmış. Özellikle imamın ağzına yerleştirilen kelimeler, komik olmak bir yana dursun oldukça iticiydi. Velhasılı kelam bel altı esprilerle yürüyen bir film olmuş. İkinci yarı vasat bir görünüme kavuşsa da, genel olarak oldukça basit ve sıradan bir film olmuş. Gerçi bir iki espriye güldük orası da ayrı.

Nihayetinde, ben filmi tavsiye etmem. Şuan imdb puanı 5.6 fakat onu da hak ettiğini pek düşünmüyorum.

1 yorum:

  1. Ellerin dert görmesin o halde. Bende bi' kritik yazmayı düşündüm ama ağzımın ayarını tutturamadım. Türk Sineması'na oturup ağlamak istedim. Üstelik gişede birinci sıradan girmesi. Allahım, korkunç bi' durum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...