30 Ağustos 2013 Cuma

2000-2013 Avustralya Sinemasının En Beğenilen 10 Filmi

Avustralya sineması denilince aklıma Peter Weir'in Picnic at Hanging Rock (1975) isimli sonu muammayla biten kayıp hikayesi ve Birinci dünya savaşında bir askerin Avustralya'dan Çanakkale'ye uzanan yolculuğunu anlatan Gallipoli (1981) geliyor.


Son Yılların Beğenilen Avustralya Filmleri
1. Moulin Rouge! (2001)
2. Rabbit-Proof Fence (2002)
3. The Proposition (2005)
4. The Tracker (2002)
5. The Great Gatsby (2013)
6. Animal Kingdom (2010)
7. Lantana (2001)
8. Red Dog (2011)
9. The Black Balloon (2008)
10. Mao's Last Dancer (2009)

11. Candy (2006)
12. Chopper (2000)
13. The Dish (2000)
14. Looking for Alibrandi (2000)
15. Swimming Upstream (2003)

Listeyi hazırlarken ilk film Moulin Rouge! listeye alıp almama konusunda kararsız kaldım. Yönetmen  Avustralyalı, Yapımcı firma Fox Amerikan fakat ortağı Bazmark Avustralyalı, Film bazı ödüllere Avustralya adına katılmış sonuçta listede olması gerektiğine kanaat getirdim. 
İkinci filmi seneler önce izlemiştim. Çitleri takip ederek annesinin izini süren bir çocuğun öyküsünü anlatıyordu. O zamanlar vasat bulmuştum fakat şu an hakkında pek yorum getirebileceğimi sanmıyorum. Diğer filmlerle ilgili fikrim yok. 
Benim izlediğim son dönem filmler genellikle korku filmleri ve bu listede yer bulmamış. Bir grup mahkumun cezaevinden firar edip açlıkla mücadelesini ve yamyamlığa kadar giden öyküsünü anlatan Van Diemens Land beni oldukça sarsan bir kaç sahnesine rağmen genel olarak pek beğenilmiş görünmüyor. Yine işkence sahneleriyle benzerleri arasından farklılaşan ve akıl sağlığı yerinde olmayan bir baba kızın ve kurbanlarının öyküsünü aktaran The Loved Ones kendi alt türü içinde beğeni toplamış görünüyor. Blair Cadısı'nın takipçisi el kamerası ile korku filmi yapma geleneğinin mahsullerinden The Tunnel filmi ve Teksas Katliamı benzeri psikopat adamın genç kurbanlarını avlaması üzerine kurulu teen slasher Wolf Creek'de yine Avustralya yapımı olan fakat liste dışı filmler olarak dikkat çekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...